Метою
освітньої галузі «Технологія» є забезпечення умов для художньо-технічної
творчості учнів у процесі конструктивно-технологічної діяльності.
Зміст освітньої галузі реалізується через
завдання: отримувати і оцінювати інформацію про природу, техніку, сферу
обслуговування, умовні знаки довкілля, художні образи; формування уявлення про
різні види дизайну: ландшафтний, промисловий, графічний, дизайн середовища і
костюмів, декоративно прикладне мистецтво українського народу.
Стандартизовані вимоги освітньої галузі
«Технологія» конкретизуються у змісті трудового навчання: художньої і технічної
праці. Засобами художньої праці формуються конструктивно-художні уміння, а
засобами технічної праці - конструктивно-технічні уміння учнів. Синтез
художньої і технічної праці забезпечує художньо-технічну творчість молодших
школярів.
У початковій школі доступними для учнів є:
художня і технічна ручна праця;
пропедевтична інформація про світ професій ;
виховання позитивного ставлення до праці на
основі традицій і звичаїв українського народу.
Зміст освітньої галузі структурований за
наступними змістовими лініями: Напрями трудової діяльності, Трудове виховання і
професійна інформація, Пропедевтика інформаційної культури, Творча праця.
Зміст освіти
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
^
Види праці: фізична, розумова, художня. Технології і художні техніки
предметно-перетворюючої діяльності. Декоративно - ужиткове мистецтво і
сучасний дизайн. Матеріали, інструменти, пошукові макети і моделі
Самообслуговування у процесі побутової праці: санітарно-гігієнічне,
економічне, надання естетичного зовнішнього вигляду.
Самообслуговування у процесі навчання: виготовлення навчально-дидактичних
матеріалів для занять з різних предметів та декоративних виробів для
художнього оформлен-ня класної кімнати і побуту. Суспільно корисна
господарська діяльність
|
Мати уявлення про основні види, способи, засоби і предмети праці, уміти
планувати послідовність трудових дій.
Мати уявлення про декоративно ужиткове мистецтво як джерело розвитку
сучасного дизайну.
Володіти елементарними художньо-технічними знаннями, художніми техніками
обробки матеріалів, безпечними прийомами роботи з інструментами
Систематично брати участь у побутовій праці та господарській діяльності,
уміти передбачати (прогнозувати) суспільно-корисну результативність праці,
використо-вувати знання з інших предметів для виготовлення
навчально-дидактичних матеріалів
|
^
Трудові традиції і звичаї українського народу як засоби трудового виховання.
Виховання наполегливості, самоповаги, почуття власної гідності на основі
результатів праці
Закріплення Правил дорожнього руху, вимог для пішоходів з опорою на власні вироби.
Активні та інтерактивні способи взаємодії учителя й учнів у процесі праці
Пропедевтична інформація про світ професій: екскурсії у світ професій,
шкільні зустрічі з фахівцями професійних напрямів. Рання професійна
діагностика
|
Виявляти позитивне ставлення до трудових традицій і звичаїв українців, інших
національних меншин. Виявляти активність у суспільно корисних видах трудової
діяльності
Уміти досягати очікуваних кінцевих результатів праці, неухильно дотримуватися
безпечних прийомів роботи з інструментами. Уміти працювати в колективі та
індивідуально
Мати уявлення про світ професій:
Людина і природа, людина та інші люди, людина і художнє довкілля, людина і
техніка, людина і знаки; про зовнішні атрибути, предмети і засоби праці, мету
і умови праці, кваліфікаційні якості працівників з різних професійних
напрямів.
Брати активну участь в екскурсіях у світ професій, шкільних зустрічах з
представниками професійних напрямів, у виявленні природних нахилів до
напрямів професійної діяльності
|
^
Інтеграція трудового навчання: технічної і художньої праці з іншими
предметами, використання нових інформаційних технологій.
Технічна і художня праця як основа цілісного змісту початкової освіти
|
Володіти конструктивно-художніми, конструктивно-технічними уміннями з різних
навчальних дисциплін. Уміти поєднувати словесну, графічну і предметно
виражену інформацію у цілісні образи - художні або технічні, елементи
інформатики за наявності відповідних умов
|
^
Види творчості: наукова, художня, технічна. Архітектонічна творчість:
архітектура, декоративно-ужиткове мистецтво, дизайн
Формулювання творчого задуму засобами усного і писемного мовлення. Варіанти
графічного втілення навчальної проектної ідеї. Вибір художніх технік для
втілення навчального проекту у пошукових макетах або моделях
|
Мати уявлення про основні види творчості. Уміти розробляти дитячі
художньо-технічні проекти і реалізувати їх у композиціях, макетах, моделях з
різних пластичних матеріалів
Уміти поєднувати мовленнєво-розрахункові, техніко-графічні і
предметно-маніпуляційні дії у процесі технічної творчості, а
мовленнєво-художні, художньо-графічні і предметно-пластичні дії - у процесі
художньої творчості.
Уміти конструювати технічні моделі, виконувати репродуктивні (за зразком,
малюнком, кресленням, ескізом, схемою, словесним описом) і творчі завдання (
за власним задумом)
|
|