Середа, 16.07.2025, 10:49
Мій сайт

 Каталог файлів

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [97]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Вимоги державного стандарту "мистецтво"
12.05.2013, 20:21

Освітня галузь «Мистецтво» розкриває розмаїття видів і жанрів українського та зарубіжного мистецтва. Метою освітньої га­лузі є розвиток особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва, здатності до сприймання, розуміння і створення художніх образів, забезпечення умов для художньо-творчої самореалізації і духовно-естетичного самовдосконалення, формування в учнів комплексу ключових художньо-естетичних компетентностей. 

Реалізація цієї мети будується на таких принципах:


  • особистісно-діяльнісного підходу; 

  • генетичного і функціонального взаємозв'язку художньої культури су­спільства і внутрішнього художнього світу особистості;

  • цілісності мистецтва в його жанрово-видовій специфіці;

  • наступності та послідовності змісту освітньої галузі;

  • діалогової взаємодії та креативної спрямованості; 

  • варіативності методичного забезпечення змісту. 


В основу змісту цієї освітньої галузі покладено ідею об'єднання різних видів мистецтва, інтеграції мистецьких знань, опанування якими необхідне для формування у свідомості учнів цілісної художньої картини світу. Впровадження у шкільну практику різних видів мистецтва дасть змогу розширити асоціативні уявлення учнів, збагатити їхнє суб'єктивне світосприймання і світовідчуття, виконати інтегруючу функцію в розвитку сенсорної, емоційної та інтелектуальної сфер особис­тості. 

Змістові лінії освітньої галузі «Мистецтво» включають музич­не, візуальне (образотворче), хореографічне, театральне та екранні види мистецтва. Координація між ними здійснюється через застосування міжпредметних зв'язків, об'єднання споріднених тем у цикли, створення інтегрованих курсів з урахуван­ням специфіки художньо-образної мови кожного з видів мистецтва, існуючої між ними взаємодії, спільних навчально-виховних цілей та завдань. 



Зміст освіти


Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів


^ Музичне мистецтво


Художньо-естетичне сприй-мання му­зичного фольклору, творів вітчизня­них і зарубіжних композиторів, зок­рема вокальних та інструментальних, дитячих опер. Аналіз-інтерпретація та оцінювання прослуханих творів, виз­начення вираженого в музиці сві­товідчуття. Ознайомлення із засобами виконання музики (типи людського голосу, музичні інструменти різних груп). Зв'язок музики з іншими вида­ми мистецтва


Уміти уважно вслуховуватися в музику, висловлювати особис-тісно-ціннісне ставлення до неї, стежити за розвитком музики, інтерпретувати її зміст; мати уявлення про основні жан­ри музики, зокрема українського 

фоль­клору, про народні інструменти; знати про творчість найвідоміших вітчизня­них та зарубіжних композиторів, роль музики в житті людини; знати і відріз­няти на слух тембри голосів, найпоши­реніші музичні інстру-менти


Розвиток дитячого голосу, виконання народних пісень, насамперед зразків українського і регіонального фольк­лору, дитячих пісень


Знати правила співу, володіти вокаль­но-хоровими навичками; уміти про­співати емоційно виразно зразки ди­тячих і народних, зокрема українсь­ких пісень


Гра на музичних інструментах, зокре­ма українських народних (сопілка, бубон тощо) та дитячих (металофон, ксилофон, трикутник тощо). Імпровізація (вокальна, інструмен­тальна, пластична, інтонаційно-ме­лодична та ритмічна), ігри з музич­ними та танцювальними елементами, фрагменти народних обрядів


Уміти відтворити на ударних інстру­ментах прості ритмічні звороти, ім­провізувати ритмічний супровід до пісень, елементи мелодій, пластичні рухи під музику


Опанування основними елементами музичної мови як специфічним засо­бом вираження і осмислення худож­ньо-образної інформації, практичне засвоєння (в процесі сприймання і виконання) основних музичних по­нять: музичний звук, його власти­вості, музична інтонація, основні елементи музичної мови ( мелодія, ритм, динаміка, темп, лад, тембр тощо), прийоми музичного розвитку, типи музичного вираження


Мати уявлення про специфіку музичного мистецтва, основні елементи музичної мови


^ Візуальне мистецтво (образотворче)


Естетичне сприймання дійсності. Сприймання творів візуального мистецтва (ук­раїнського та світового, народного та професійного) і дитячої художньої творчості. Особливості візуального мистецтва у порівнянні з іншими ви­дами мистецтва та формами людської діяльності. Значення візуального ми­стецтва в житті людей


Виявляти емоційне ставлення до ес­тетичного в оточуючому світі, творах мистецтва; мати уявлення про:

особ­ливості візуального мистецтва як форми творчої діяльності та сприй­няття світу, 

роль та місце мистецтва у житті людей, значення роботи худож­ника; знати найвидатніших митців образотворчого мистец-тва та деякі їх твори


Аналіз - інтерпретація та оцінювання творів образотворчого мистецтва з точки зору естетичного значення, художнього смислу, емоцій та вираження настрою


Уміти на елементарному рівні аналізувати твори мистецтва,­ визначати виражені в них емоції, настрій, зміст, аргументовано висловлювати своє емоційно-ціннісне ставлення до них


Практична робота з пам'яті, за уявою, за зразком, робота на площині, в об'ємі, декоративно-прикладна ді­яльність


Уміти самостійно виконувати на­вчально-репродуктивні та творчі ро­боти в об'ємі, на площині. 


Основні навчальні елементи (лінія, форма, об'єм, простір, композиція, колір), основні техніки образотворчо­го мистецтва


Знати та уміти застосовувати засоби вираз­ності у творчій роботі, використову­вати у практичній діяльності основні техніки образотворчого мистецтва


Основні види візуального мистецтва: живопис, графіка, скульптура, архіте­ктура, декоративно-прикладне мис­тецтво. Основні жанри образотворчо­го мистецтва (портрет, пейзаж, натюрморт тощо).

Твір мистецтва як засіб комунікації, творчого самовираження


Знати основні жанри візуального мистецтва, вміти розрізняти їх за характерними ознаками;


Уміти виражати свої почуття, емоції, естетичні переживання та думки мовою візуального мистецтва 

Категорія: Мої файли | Додав: женя
Переглядів: 403 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]