П`ятниця, 11.07.2025, 00:21
Мій сайт

 Каталог файлів

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [97]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Вимоги державного стандарту "Людина і світ"
12.05.2013, 20:29

 засвоєння соціальних норм, загальнолюдських, загальнокультурних і національних цінностей, народних традицій українського суспільства.;Метою освітньої галузі "Людина і світ” є формування ціннісних орієнтацій у різноманітних галузях життя, культурній спадщині України, регіону, сім'ї шляхом оволодіння знаннями про природу, суспільство, що відображають основні властивості та закономірності реального світу, місце в ньому людини

Ця мета досягається шляхом реалізації таких завдань:

;формування на доступному учням рівні системи знань (емпіричні факти, уявлення, елементарні поняття), яка опосередковано відображає закони і закономірності природи і суспільства та місце в ній людини

;розвиток розумових здібностей учнів, їхньої емоційної сфери, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості, самовираження і спілкування в спільній діяльності

вихованні гуманної, творчої, соціально активної особистості, здатної екологічно мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.

Змістовими лініями освітньої галузі: Людина як особистість, Людина серед людей, Людина, природа і суспільство, Культура, Об’єкти природи, Планета Земля, Україна, Рідний край.


Зміст освіти

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

^

Людина як особистість


Людина як складноорганізована, моральна і самоцінна істота.

Неповторність кожної людини


 прагнути до вироблення цих властивостей
; розуміти цінність таких особистісних якостей як чесність, правдивість, доброта, милосердя, працьовитість, наполегливість, відповідальність; вважати неприпустимим заподіяння будь-якої шкоди собі та іншим; розглядати людське життя як найвищу цінність; усвідомлювати неповторність і самоцінність кожної людини; знати її відмінності від інших живих істот;Усвідомлювати людину як частину природи і суспільства 

^

Людина серед людей


Взаємодія людей у родині, колективі, суспільстві. Моральні цінності українського народу


 розуміти цінність таких рис як скромність, вірність, обов’язковість, виховувати їх у себе, прагнути до взаємодії з іншими людьми
; знати і дотримуватися моральних вимог до товаришування і дружби; усвідомлювати відповідальність за свої вчинки; про основні правопорушення, поширені серед дітей, юридичну відповідальність за них; мати уявлення про загальновизнані права людини та рівноправність, взаємні обов'язки батьків і дітей;Мати уявлення про правила співжиття й взаємодію людей у родині, в колективі, у суспільстві, узгодження власних потреб з потребами інших людей для уникнення конфліктів

^

Людина, природа, суспільство


Поетапне усвідомлення довкілля і себе у ньому 


 бережливо і шанобливо ставитися до всього живого в довкіллі, до результатів людської праці
; розуміти її місце серед інших країн світу; мати уявлення про Конституцію України, державний устрій, головні історичні події, традиції і звичаї українського народу, етнічний і демографічний склад населення; відчувати гордість за свою Батьківщину; основні права та обов’язки громадянина; знати національну символіку і державні символи; відповідально ставитися до навчання і доручень учителів; з повагою ставитися до вчителів та інших працівників школи; дотримуватися правил поведінки учня;Знати свій родовід, історію і традиції своєї школи

Культура


Елементи культурно-історичного середовища (пам'ятки писемності, національні герої, визначні діячі культури, пам'ятки архітектури і народного мистецтва тощо)


 брати посильну участь у культуротворчій і культуроохоронній діяльності краю
; розуміти і цінувати кращі зразки народної культури;Мати уявлення про основні пам'ятки, заклади і визначних діячів культури України, рідного краю

^

Об’єкти природи


Природа. Жива і нежива природа. Тіла, речовини, частинки. 


Мати уявлення  визначати їх властивості з допомогою дослідів,
; спостерігати за змінами, що відбуваються з тілами і речовинами;про природу, про неживу і живу природу, елементарні уявлення про тіло, речовину

 розрізняти твердий, рідкий та газоподібний стан речовин, які використовується у повсякденному житті
;знати про три стани речовин: твердий, рідкий, газоподібний, перехід одного стану в інший залежно від температури


Сонце — головне джерело енергії на Землі 


 знати способи і вміти зберігати тепло і електроенергію у побуті
; мати уявлення про теплові процеси (нагрівання тіл, випаровування і кипіння води), про енергоносії (сонячне випромінювання, вітер, кам'яне вугілля, нафта, природний газ, рухома вода); встановлювати залежність температури повітря від висоти сонця на небосхилі; вміти вимірювати температуру повітря і води;Мати уявлення про значення сонячного світла і тепла в природі, особливості нагрівання поверхні Землі сонячними променями


Повітря, вода, гірські породи, ґрунт


 уміти досліджувати деякі їх властивості
; знати про значення й охорону повітря, води, гірських порід, ґрунту;Мати уявлення про повітря, воду, ґрунт і гірські породи, про способи видобування та використання корисних копалин


Організм – одиниця живої природи. Індивідуальний розвиток живих організмів. Різноманітність живих організмів


 уміти відрізняти живі організми від предметів неживої природи
; уміти спостерігати за живими організмами, їх поведінкою, процесами життє­діяльності, планувати і виконувати найпростіші досліди для виявлення росту, розвитку і поведінки живих організмів;Мати уявлення про зовнішню будову живих організмів, про їх основні ознаки (живлення, дихання, ріст, розвиток, розмножен­ня, рух, старіння, відмирання) 

мати уявлення про особливості розвитку рослин, тварин, людини, залежність їх розвитку від дії зовнішнього середовища і про деякі ознаки пристосування до умов життя;

; про значення живих ороганізмів у природі; уміти розрізняти серед рослин дерева, кущі, трав’янисті рослини, дикорослі і культурні рослини, серед тварин - комахи, риби, земноводні, плазуни, птахи, звірі, дикі і свійські тварини; рослини, тварини, людина); гриби; бактерії;мати уявлення про різноманітність живих організмів (віруси

знати основні органи і системи органів людини, їх значення;

мати уявлення про організм людини як єдине ціле


Взаємозв'язки в природі


 дотримуватися правил поведінки в природі
; уміти встановлювати найпростіші зв'язки: в неживій і живій природі, між об’єктами неживої і живої природи;Знати про сезонні зміни в природі, про взаємодію людини і природи, цінність природи для життя людини (практична, моральна, пізнавальна, валеологічна, естетична), залежність життя людей від стану навколишнього середовища


Методи пізнання об’єктів природи: спостереження, практична робота, дослід


 знати призначення деяких приладів (гномон, бінокль, компас, підзорна труба, термометр, флюгер), уміти користуватися ними
;Уміти вести спостереження за об'єктами природи, виконувати досліди, практичні роботи

^

Планета Земля


Земля – планета Сонячної системи. Зображення земної поверхні на плані та карті. Різноманітність природи на Землі


Мати уявлення про Сонячну систему, форму Землі, глобус - модель Землі, 

;обертання Землі навколо осі і рух Землі навколо Сонця 

 уміти орієнтуватися на місцевості за Сонцем, компасом і місцевими ознаками
;мати уявлення про план, масштаб, карту, компас 

мати уявлення про материки й океани Землі, особливості природи материків та океанів

^

Населення Землі


Мати елементарне уявлення про раси людей на Землі


Охорона і збереження Землі — завдання людства


Мати уявлення про екологічні проблеми Землі (забруднення морів, океанів, знищення чисельності та різноманітності видів рослин, тварин, забруднення земної поверхні побутовим сміттям, промисловими відходами, транспортом тощо), про міжнародну Червону книгу

Україна


Розташування України


Уміти показувати кордони України, її розташування на фізичних картах світу, півкуль та Європи і на глобусі


Різноманітність природи України


 уміти користуватися географічними картами
; знати деякі ознаки пристосування рослин і тварин до умов зовнішнього середовища в природних зонах; мати уявлення про розташування природних зон на території України, особливості їх природних умов, рослинного і тваринного світу та взаємозв’язки між ними; знати назви морів, найбільших річок та озер, уміти показувати їх на фізичній карті України;Мати уявлення про основні форми земної поверхні, природні і штучні водойми та корисні копалини України 


Населення України


 уміти пояснювати причини, що впливають на зайнятість населення кожної природної зони України
;Мати уявлення про населення України, її територіальний поділ (на області), сільське і міське населення, залежність розташування міст і сіл від природних умов


Охорона і збереження природи України


 знати найбільші державні заповідники України
;Мати уявлення про природоохоронну діяльність в Україні, Червону книгу України

^Рідний край


Розташування рідного краю на карті України


Уміти показувати розташування свого краю на фізичній карті України


Різноманітність природи рідного краю


 уміти спостерігати за сезонними змінами в природі, передбачати погоду на основі атмосферних явищ та за народними прикметами, дотримуватися народних традицій у взаємовідносинах людини з природою
; мати уявлення про деякі природні угруповання живих організмів (ліс, лука, озеро, болото) і сільськогосподарські угіддя (сад, город, поле) та елементарні зв'язки між їх компонентами; знати водойми, корисні копалини, ґрунти та особливості погоди своєї місцевості;Уміти розпізнавати форми земної поверхні


Господарська діяльність населення рідного краю


 спостерігати за господарською діяльністю людей у своїй місцевості, здійснювати посильну побутову та господарську діяльність
;Мати уявлення про галузі сільського господарства і промисловості рідного краю


Охорона і збереження природи рідного краю


 знати
;Мати уявлення про природоохоронну діяльність у своїй місцевості (охорону повітря, води, ґрунтів, корисних копалин, рослин і тварин)  брати посильну участь в природоохоронній діяльності; виконувати правила поведінки в природі; шанобливо ставитися до природних багатств;кілька рослин і тварин свого краю, занесених до Червоної книги України

Категорія: Мої файли | Додав: женя
Переглядів: 912 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]