П`ятниця, 11.07.2025, 20:42
Мій сайт

 Каталог файлів

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [97]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Відкритий урок 4-Б клас
29.01.2014, 00:11

Тема. Спостереження за вживанням прикметників у мовленні.

Мета. Навчати спостерігати за правильним вживанням прикметників в усному і писемному мовленні. Узагальнити знання і уміння учнів із теми «Прикметник». Вправляти у доборі іменників до прикметників. Розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати їх лексичний запас. Розширювати уявлення учнів про значення прикметників у мовленні. Виховувати культуру мовлення, бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання. Презентація уроку, ілюстрації та таблиці за темою, предметні малюнки, сніжинки.

 

Тип уроку. Узагальнення вивченого матеріалу.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

- Діти,  сьогодні  до нас на урок української мови завітали гості. Поверніться до гостей, привітайтеся.

- Добрий день Вам, люди добрі!

Хай Вам щастя-доля буде,

Не на день і не на рік.

А на довгий-довгий вік!

 

Починається урок.

Будемо старанно працювати.

Щоб мову рідну гарно знати.

Девіз уроку:

Думати швидко.

Виконувати чітко.

Творчо працювати.

Каліграфічно писати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

-         Перевіримо домашнє завдання. Що було задано додому?( Скласти твір опис про домашніх  тварин).                        

Вікторина «Прикметник».

-         Які слова ми називаємо прикметниками?

-         На які питання вони відповідають?

-         Із якою частиною мови зв’язані в реченні?

-         Як змінюється прикметник?

-         Як визначити рід, число і відмінок прикметника у реченні?

-         Які закінчення мають прикметники у називному відмінку однини? Множини?

ІІІ. Актуалізація опорних  знань та мотивація навчання.

-         На сьогоднішній урок до нас у гості завітала ще й Зима. Подивіться, яка вона гарна, послухайте , що вона хоче сказати? Якими словами-прикметниками можете описати її?

От випав сніг. Яка обнова!
Зима тоді така … (чудова).
Міста чистенькі, білі села –
Зима і радісна й … (весела).
Кружляють вальс сніжинки ніжні
Зима пухка і … (білосніжна).
Вона буває і серйозна:
Суха і вітряна й … (морозна).
А як насуне хмара сива
Зима по – своєму … (красива).

Складання «Сенкану» до слова зима.
- Сьогодні на уроці ми продовжимо говорити про прикметник. Будемо спостерігати за вживанням прикметників у мовленні.

ІV. Первинне  сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1.     Каліграфічна хвилинка.

-         Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

йш ів мл ухн ом

Прийшла чарівна зима і вкрила землю пухнастим снігом.

2.     Гра «Знавці». Робота з підручником. Вправа 233.

-         Прочитайте текст і визначте – це розповідь чи опис. Яка мета цього тексту?

-         Знайдіть в тексті зачин, основну частину і кінцівку. Спишіть основну частину.

-         До прикметників глибоке доберіть антонім (І група),  до слова безкрає  – синонім(ІІ група), а до слова земля – спільнокореневе (ІІІ група).

3.     Фізкультхвилинка

V.  Закріплення та систематизація знань.

1. Творча робота над віршем. Розвиток зв'язного мовлення.

- Наша Зима розлютувалась і порозсипала сніжинки по класу. Подивіться, що на зворотньому боці сніжинок (речення).  Але це не просто речення, а подивіться, що це? (вірш)

-Прочитайте його?

Червоні снігурі стрибають по дворі.

В задумі чорний крук присів на білий сук.

Синиці, голуби співають на  високій вербі.

На зиму омелюх пошив рудий кожух.

- Про кого цей віршик? (про пташок)

- Скажіть, а чи важко пташкам взимку?

- А як ми можемо їм допомогти?

- Тож  запишемо цей вірш, а діти, що отримали сніжинки запишуть на дошці і підкреслять прикметники та пов'язані з ними слова.

2. Робота в парах. За вправою 234.

Чорн_                   чарівн_

весел_                   холод_

кмітлив_               народн_

І група – записати прикметники в чол. роді;

ІІ група – записати прикметники в жін. роді;

ІІІ група – записати прикметники в сер. роді.

VІ. Підсумок уроку.

1.     Гра «Впізнай слово»:за поданими прикметниками  «впізнати» іменники:
-рідна,лагідна,найдорожча(матуся),
-запашний,білий,смачний(хліб),
-білий,холодний ,пухкий(сніг),
-пухнаста,руда,хитра(лисиця),
-великий,просторий,світлий(клас),
-прозора,холодна,джерельна(вода),
-чорна,велика,снігова(хмара),
-яскраве,тепле,лагідне(сонце).

2.     Гра «Мікрофон»

-         Від якої частини мови залежить правильне вживання прикметника? (від іменника).

-         То яку роль відіграють прикметники у мовленні? (прикметники допомагають описувати картини, впізнавати предмети, змальовувати зовнішність,складати тексти описи, роблять мовлення виразним, багатшим).

-         Прикметники роблять нашу мову красивішою, точнішою, мелодійною, багатшою, яскравішою. І це ми побачили сьогодні з вами на уроці.

VІІ. Домашнє завдання.

Вправа 235, повторити правила про прикметник.
Категорія: Мої файли | Додав: женя
Переглядів: 1802 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]