ТЕМА: Закріплення правил вживання апострофа після префіксів
МЕТА: Закріплювати правила вживання апострофа після префіксів, правило перенсу слів з апострофом;формувати орфографічні навички; розвивати мовлення; вміння аналізувати,узагальнювати з комп'ютером;виховувати любов і бережне відношення до природи,працелюбність.
ОБЛАДНАННЯ:проектор, комп’ютери .
ЗМІСТ УРОКУ
1. Організація класу
2. Перевірка домашнього завдання
На проекторі картинка –пташина годівниця.
«Мікрофон»
Діти розповідають про допомогу птахам взимку
3. .Повідомлення теми, мети.
Тест про будову слова.
-Ми повторили будову слова. Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати написання апострофа після префікса.
4. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
-Для чого ставиться апостроф?
(Для позначення роздільної вимови).
-Після яких букв і перед якими ставиться апостроф?
(Після б п м ф р перед я ю є ї,що позначають два звуки).
-Після яких префіксів пишеться апостроф?
(Після префіксів з кінцевим твердим приголосним перед ю я є ї)
Каліграфічна хвилинка
б п в м ф р ю я є ї
б’є м’я в’ю п’є
-Чи важливий апостроф?
-Прочитайте,що буде,якщо апостроф образиться і зникне з міста Алфавіт.
Та що тут сталося! Хоч плач!
У малюків зник раптом м’яч .
Саме подвір’я зникло теж,
І м’ята ,й бур’янець,
І на вечерю щось не те:
Без м’яса холодець!
А курка? Бідолашний птах:
Немає пір’я ! Просто жах!
Усі годинники стоять:
Дев’ятка зникла й цифра п’ять!
Із гаю зникли солов’ї,
А ще реп’ях і в’яз.
В’юнів неначе хтось поїв,
Хлоп’ята зникли враз.
А у дівчат рум’янець зник…
Так жити Алфавіт не звик!
5 Повторення та закріплення вивченого матеріалу
-Пригадайте правила переносу слів.
1.Робота в парах
-Прочитайте правило на сторінці 111.Розкажіть його сусіду по парті.
Вправляння у запису слів, поділяючи їх для переносу. Вправа 275
2.Повторення про антоніми
Добір антонімів
Зав’язувати –
Забувати –
З’єднати -
Від’їхати –
- Виділіть префікс і поясніть правопис.
3. Вибіркове списування
Вправа 274.
Колективне складання розповіді ( «Мікрофон» )
4.Робота над текстом вправа 276
- Прочитайте текст і доберіть заголовок .
- Знайдіть слова і вирази в переносному значенні.
- Назвіть слова з префіксами.
- Випишіть ці слова ,ділячи їх для переносу. (8 слів)
Взаємоперевірка зошитів.
6.Підсумок уроку. 7.Домашнє завдання : вправа 277 правило сторінка 111.
|