П`ятниця, 11.07.2025, 06:38
Мій сайт

 Каталог файлів

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [97]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Відкритий урок 2-Б клас
29.01.2014, 00:02


Тема:
 Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.

Мета:
продовжувати вчити учнів розрізняти поняття: «ім’я», «по батькові», «прізвище»; засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвище людей; навчати будувати імена та по батькові, прізвища;  розвивати вміння аналізувати, доводити; виховувати охайність, позитивне ставлення до імен та прізвищ однокласників.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:
Мультимедійна презентація, казка про велику букву, «асоціативний кущ», картинки, картки для індивідуальної роботи, портрети відомих українців.

                                                             Хід уроку


І.
 Організація классу. Слайд   2
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Перевірка домашнього завдання.

                        1. Які ви виписали клички.

                        2. Назви тваринку. ( картки )

2. Мовленнєва розминка. Слайд 3.

3.Хвилинка каліграфії
Відгадай загадку:

Всі хочуть, як народиться дитина, 
Щоб я було красиве і дзвінке.
Бо носить все життя мене людина,
А відгадайте – но, що я таке? (Ім’я)
 
- Як пишеться це слово? (З апострофом)
- Коли пишеться апостроф? (Після букв б, п, м, в, ф, р перед я, ю, є, ї).
- Запишемо цілий рядок цього слова.
Ім’я Ім’я Ім’я Ім’я
2.Запис
ати     слайд  4.      У мене гарне ім’я !
- Яке це речення за метою висловлювання?
- Скільки букв у слові ім’я? (4) А скільки звуків? (5)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Проблемна ситуація
1.
Слайд   5.       сербокрил євгенія валеріївна
Я стверджую, що в цьому реченні всі слова записані правильно. А ви як думаєте?

2.Казка «Як маленька буква стала великою.»

Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували.
Чому мене не помічають, чому часто пропускають учні? – жалілась вона дядьку Алфавіту.
Ти маленька, тому й не помічають, - поважно відповів старий. І надумала тоді буква свої справи налагодити: «Спробую – но я із середини речення переміститися на початок».
І сталось диво. Почали всі поважати букву, писати її великою. Сподобалось це букві. І наважилась вона дати назву містам, селам, вулицям, річкам, морям та озерам, горам та долинам, прилаштувалась до імені, по батькові, стала на перше місце в прізвищах і навіть у кличках тварин. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, які починаються з неї, пишуться з великої літери.

3. Складання асоціативного куща
cлайд 6

Прослухавши казку, давайте складемо асоціативний кущ. Де пишеться велика буква.

Оголошення теми і мети уроку.
Слайд 7

Сьогодні ми будемо говорити про велику букву в іменах, по батькові та прізвищах.

 ІV.Вивчення нового матеріалу

1. Чи знаєте ви своє ім’я, по батькові, прізвище? Пропоную гру «Інтерв’ю» . (робота в парах).                                                                                                           а) Запитайте один одного прізвище, ім’я, по батькові свого сусіда.       Запишіть у зошит.                                                                                                                                   б) Прочитайте, що ви записали?                                                                                             в)А як написали кожне слово?                                                                                                                      г)Чому? (бо імена, по батькові, прізвища пишуться з великої букви)                           д) Давайте звіримо свої висновки з правилом на ст. 76.

Фіз. Хвилинка слайд 8

2. Асоціативна аналогія.

Продовжіть ланцюжок:
книжка до книжки –
 бібліотека;
зернинка до зернинки –
 колосок;
крапелька до крапельки –
 море;
ім’я до імені –
 народ.

Наш народ також славен різними великими іменами, які відомі в усьому світі. Розгляд ілюстрацій. Запис імен.
3. Робота з підручником. С 77 впр.3

V. Закріплення вивченого
1. Знову трапилась пригода – загубилась буква в слові. Пропоную гру «Загубилась буква». Робота по варіантах ( картки)

І В. ІІ В.
… етяна …ндрійко
... ленка …аталка
…асилько …ихайло
Прочитайте слова. Як ви їх написали?

Фіз. хвилинка слайд 9.

2. Словотворча гра «Ім я , по батькові» Слайд 10.

3.  ТБ  комп ютер

Без дозволу вчителя не можна розпочинати роботу за комп’ютером. Не можна торкатися проводів,розеток, роз’ємів, перемикачів, тумблерів, а також кнопок і клавіш,з якими тебе не знайомив учитель.
У класі слід поводитися тихо, не бавитися і не бігати.
Не працювати брудними або вологими руками та не вставляти в комп’ютерні пристрої ніякі предмети. 
                                                                                              Сидіти слід на відстані не менше 50 см від екрана монітора і спину тримати рівно.

4. Тестування (комп ютер.)

5. Оцінювання.
VІ. Підсумок уроку.

     Чого ми сьогодні навчались?

     Яке правило закріпили?

     Які ще власні назви пишуться з великої букви?

Імена та прізвища видатних людей знають в усьому світі. Колись, може, і ви прославите своє ім. я та прізвище, ставши відомими науковцями, письменника- ми, працівниками мистецтва або державними діячами. А поки що ростіть просто добрими, чемними, старанними, запам ятайте слова дитячого віршика:

 

Якщо ти розумний, чемний –

Гарне і твоє і мя.

І за тебе недаремно

Буде горда вся сім я.

Категорія: Мої файли | Додав: женя
Переглядів: 1130 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 1
1 оксана  
0
відмінно

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]