Субота, 12.07.2025, 10:41
Мій сайт

 Каталог файлів

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [97]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Урок природознавства 2 клас
28.02.2015, 19:29

Тема: Екскурсія в природу. Спостереження за природою взимку.

Мета: Узагальнювати знання учнів про характерні ознаки зими у живій і неживій природ; провести спостереження за станом дерев і кущів, тав я нистих рослин, за життям тварин, сніговим покровом; розвивати мислення, спостережливість, допитливість учнів, уміння аналізувати, узагальнювати; виховувати в учнів бережливе ставлення до рослин і тварин 

Обладнання: лопати, термометр,мікроскоп, лупа, предметні картинки, сніжинки, демонстраційний матеріал.

Тип уроку: комбінований. 

Зміст екскурсії: визначення ознак зими, властивостей снігу і льоду, характерних ознак листяних і хвойних дерев; спостереження за життям зимуючих птахів, рослин і звірів, діяльністю людини по охороні природи.
Методи і види робіт: бесіда, розповідь учителя, спостереження, практична робота, самостійна робота, обробка зібраного матеріалу.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

     1. Вправа «Погода».

     2. Гра « Хто? Чим живиться?»

ІІІ. Мотиваційний аспект.  (робота з ілюстраціями)

Сьогодні у нас не звичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну природи, в країну погоди

В країну, …., в країну чудову (зимову)

 Діти, а в яку країну ми помандруємо нам підкажуть сніжиночки.

Які пори року зображені на картинках

 В якій порі року знаходиться домівка сніжинки?   

 Отже ми полетим в країну, зимову, в країну чудову.

 В гості до красуні зими.

 

 ІV. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 151-155)

' Ознайомлення із завданнями для спостережень

1)        Під час екскурсії до зимового лісу зверніть увагу на висоту сонця над горизонтом, стан неба, чи падає сніг. За допомогою снігової рейки (лінійки) виміряйте товщину снігового покриву в різних місцях біля дерев і на відкритому місці. Чи однаковий він? Поміркуйте чому. Результати вимірювання запишіть у зошит удома..

2)        Спостерігайте за рослинами. Які на вигляд листяні рослини? Чи всі скинули листки? Спробуйте визначити назви дерев: за залишками листя; за корою; за гіллям.

Зимові гілки тільки на перший погляд здаються однаковими. Якщо придивитись уважніше, вони всі різні. У  черемхи — блискучо-коричневого, горобини — білувато-сірого, калини — жовтуватого. Багато гілок мають специфічні ознаки: колючки  шип шини й глоду, вузли в дуба.

Спробуйте розрізнити хвойні дерева: за хвоїнками, за корою, за шишками, за гіллям. '

Гілки ялин дуже пружні, під снігом За зиму вони опускаються, а влітку дерево стає струнким. Під час сильних морозів розтріскуються шишки. у ялин і сосен. Насіння, повільно обертаючись, розлітається на невеликі відстані.

Розгребіть сніг до землі. Якщо побачите там зелені рослини, поміркуйте, чому вони не загинули під снігом.

3) Спостерігайте за птахами. Придивіться до слідів. Яким тваринам вони належать?

Прислухайтеся чи чути голоси птахів. Про свої спостереження у природі запишіть у зошиті.

4) На подвір'ї школи поспостерігайте за сніжинками.

Підставте рукавицю і зловіть сніжинку. Тільки прикрийте ніс і рот рукою, щоб від теплого дихання сніжна «зірочка» не розтанула. Уважно розгляньте ці крижані кристали. Що ви побачили?

Спіймайте сніжинку на долоню без рукавиці. Що відбулося зі сніжинкою? Чому? Зловіть нові сніжинки і розгляньте їх за допомогою лупи. Що ви помітили? Скільки у них промінців?

Спробуйте замалювати сніжинку, яка вам найбільше сподобалася, у блокноті. Організуйте у класі виставку малюнків сніжинок. Порівняйте їх із тими, які ви вирізали з паперу на уроці праці або якими прикрашали ялинку. Що між ними подібного?

Прикрасьте своєю сніжинкою ялинку або вікно. Прочитайте, якими бувають сніжинки. Які сніжинки вам довелося побачити під лупою?

Розкажіть батькам про свої відкриття під час практичної роботи та про те, що ви дізналися про сніжинки.

3.Фізкультхвилинка

Встаньмо, дітки, всі швиденько,

І зігріємось гарненько.

Раз - підняли руки вгору,

Два - нагнулися додолу.

Ручки вгору піднімаєм,

І спокійно опускаєм.

Покружляєм, як сніжинки.

Землю вкриєм, мов пушинки.

Станьте, як сніговики.

Пострибайте, мов зайчики.

На носочки піднялися

І до сонця потяглися.

Ну а зараз не баріться - 

До роботи всі беріться! 

 

V Інструктаж з ТБ під час проведення екскурсії.

VІ.       ПРОВЕДЕННЯ СПОСТЕРЕЖЕНЬ

Робота в групах.

  1. група — метеорологи.

 Завдання

Скласти опис погоди за поданим планом. План

1)        Стан неба.

2)        Висота сонця.          -

3)        Температура повітря. (Вимірювання за допомогою термометра.)

4)        Опади.

•          Визначити, які зміни відбулися у погоді порівняно з осінню;

•          під лупою розглянути будову сніжинок; 

•          поміркувати, яке значення має сніг узимку.

  1. група — дослідники рослин.

 Завдання

•          За корою дерев, гіллям визначити назви дерев, які ростууть на заданій ділянці;

•          оглянути гілки листяних рослин, знайтина на них бруньки;

•          дослідити, на яких деревах листя залишилось зеленим;

•          визначити, у якому стані знаходяться трав я нисті рослини;

•          розкопати сніг, розглянути зимуючі трав'янисті рослини і.кущі, подивитися, як виглядає листя;

•          після спостережень відповісти на питання: «Чи міняють листя хвойні дерева?»

       З  група — дослідники тварин.

       Завдання

•          Дослідити, які тварини ведуть активний спосіб життя;

•          чи помітили комах і чому;

•          чим харчуються птахи взимку;

           як люди допомагають птахам перезимувати.

         4 група — народознавці.    

         Завдання "     

•          Пригадати, які є зимові народні прикмети.

VIІ.       ОБГОВОРЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ СПОСТЕРЕЖЕНЬ. ПІДСУМОК ЕКСКУРСІЇ

Під час перевірки результатів сростережень учитель підкреслює, що у дерев, кущів і трав'янистих рослин є бруньки, з яких навесні розвинуться листя і паростки.    

— Чоіму зимою рсслини не замерзають?

Учні розповідають про захисну роль снігового покриву, про те, що рослини, затри мують здування снігу з поверхні землі.

Учитель пропонує учням «послухати природу». Діги доходять висновку, що взимку в природі тихо, не чутно щебетання птахів.

Потім учитель звертає увагу дітей на сліди птахів і пропонує пошукати їдальню дятла, повідомивши, що дятел розкльовує шишки в  певних місцях.

Висновок: з приходом зими стало холодно, земля вкрилася снігом, листяні дерева і кущі стоять без листя, але вони продовжують жити, на них є бруньки, з яких навесні розвинеться листя.

Зима — важка пора року для звірів і птахів, оскільки стає холодно, зменшується кількість корму, тому тварин треба підгодовувати. Учні розвішують годівниці і насипають у них корм.

 

Додатковий матеріал.

Загадки:

Зимові місяці.

• Вітрозим, місяць довгих ночей і морозних візерунків на вікнах. Цей місяць рік кінчає, зиму починає. (вішається на дошці картинка грудня). 

• Цей місяць самий холодний і вітряний місяць у році. Він року початок, зими середини. (вішається на дошці картинка січня)

• Місяць снігопадів, злих хуртовин і першого теплого сонця. Хуртовини та заметілі під лютий прилетіли (вішається на дошці картинка лютого)  

 

2. Явища природи

Пригадаємо, які ж явища природи можна спостерігати в цих місяцях за допомогою загадок? 

• В нас узимку білим цвітом сад зацвів неначе літом (сніг)

• Біла морква взимку росте (бурулька)

• Не сніг і не лід, а сріблом дерева вбирає (іній)

• Не художник, а малює (мороз)

• Цілу ніч гуляє в полі, по широкому роздолі, білі гори намете, спочивати в ліс іде (метелиця)

• Вчора з хмари падало, річкою текло, а сьогодні замерзло і блищить мов скло. (ожеледиця)

Тварини.

• Пухнастий клубочок виліз на дубочок,

Жолуді збирає і в дуплі ховає (білка)

• В літку медом ласував, досхочу малини мав

А як впав в глибокий сніг, - позіхнув і спати ліг (ведмідь)

• В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має

Їй на місці не сидиться, а зовуть її (Лисиця)

• Взимку білий, влітку сірий

По полу стриб-стриб, по снігу тик-тик

Не біжить він, а стрибає,

Бо не рівні ноги має (заєць) 

Категорія: Мої файли | Додав: женя
Переглядів: 1698 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]