Творчі завдання до уроків з предмету «Українська мова» 3 клас.
№ п/п
|
Тема уроку
|
Зміст завдання
|
1.
|
Писемне мовлення, його особливості.
|
Каліграфічна хвилинка.
Охороняй і бережи рідну природу!
|
2.
|
Види текстів за метою висловлювання. Текст – міркування.
|
Творча робота.
Скласти текст – міркування на тему «Невже в майбутньому на світі, не будуть квітнуть дивні квіти…»
|
3.
|
Звертання. Розділові знаки при звертаннях.
|
Робота у малих групах.
1гр. Улітку можна бродити лугом, вдихати чисте повітря.
2гр. Щоб чисту воду пити, потрібно берегти криниці.
3гр. Дай землі і вона тобі дасть.
4гр. Усміхаємося друзям, квітам, травам, деревам і людям.
(збудуй речення зі звертаннями).
|
4.
|
Встановлення зв’язку слів у реченні. Головні та другорядні члени речення.
|
Урок – подорож «Чарівниця – осінь».
(розгадування загадок про осінні місяці, перегляд слайдів, інсценізація уривку з казки «Золоте зернятко».
Запис розповіді про прихід осені з використанням прийменників).
Лісами і садами йде осінь.
…ній вбрання золоте … голові віночок … колосся та квітів.
… одній руці красуня несе кошик.
…нього виглядають яблука, сливи, виноград … другій руці паляниця. Іде осінь, частує всіх своїми дарами.
|
5.
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова.
|
Словникова робота.
Відгадай загадку, запиши відгадку, підбери спільнокореневі слова.
Джерело - …, річка - …, озеро - …, болото - ….
|
Загадки.
- Із – під гірки, з – під крутої
прокрадається норою
тай й до моря утіха
через лози по ярах . (Джерело)
- Між берегів текла – текла,
Мороз зміцнів – під скло лягла. (Річка)
- Серед поля лежить дзеркало – скло голубе, а рама зелена. (Озеро)
- Не море, не земля,
човни не плавають,
і ходити не можна. (Болото)
№ п/п
|
Тема уроку
2
|
3
|
6.
|
Загальне поняття про частини мови.
|
Прочитати текст. Добрати до нього заголовок. Дати письмову відповідь на запитання: Чому «Зелені патрулі» мають допомагати пташкам взимку?
Важко переживають зимову негоду синиці. До весни доживають лише одна – дві пташки з десяти. Не мороз у тому винен, а голод «Зелені патрулі» мають допомагати цим красивим і довірливим птахам.
Зробіть для них годівнички. Вони люблять насіння, овес, крихти хліба, несолоне сало.
|
7.
|
Рід іменників (чоловічий, жіночий, середній).
|
Прочитай вірш, випиши іменники – назви рослин, визнач рід, запиши ще кілька назв лікарських рослин,
Чому їх потрібно не знищувати?
Збережи калину,
підбіл конюшину.
Не зривай байдуже
хвощ і деревій.
Збережи їх, друже,
чуєш же, будь ласка,
збережи зумій!
|
8.
|
Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови.
|
Вибіркове письмо. Виписати в один рядок спільнокореневі слова, а в інший різні форми одного слова.
Жива вода
Жива вода дає життя
всьому живому в світі,
якщо живе жива вода,
тоді земля у цвіті.
Не треба вибухів війни,
живи, жива водице,
для праці хай ростуть сини
і жито колоситься.
|
9.
|
Змінювання іменників за відмінками.
|
Творча робота. (Дітям даються різні малюнки, на яких зображені птахи та звірі взимку. За цими малюнками та поданими словами потрібно скласти розповідь про охорону тварин в зимовий період, визначити відмінок іменників).
|
10.
|
Зв'язок прикметників з іменниками.
|
Каліграфічна хвилинка.
Люблю вас, високі гори, зелені ліси та гайочки,
і вас, річки повноводні,
і вас, маленькі струмочки.
Бо в тих ріках і струмочках – в чистій тій водиці.
Бачу тебе, рідний краю, дорога землице.
(Списати і підкреслити іменники з залежними до них прикметниками).
|
11.
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за відповідними іменниками.
|
Вибіркове письмо.
Прочитати текст і виписати прикметники з відповідними іменниками, визначити рід і число.(бесіда про охорону тварин занесених у Червону книгу України).
Надмірне полювання на диких тварин спричинило загибель та зменшення їх кількості. Занесені у Червону книгу України такі тварини, як зубр, лісовий кіт, хохуля, степовий тхір. А дикий бик та дикий кінь зовсім зникли на Землі. А ще 200 років тому вони вільно жили у степовій зоні України.
|
12.
|
Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови.
|
Робота у малих групах.
(Списати, розкриваючи дужки).
Ми любимо весну (зелена, чудесна), і грімницю у тучі, і дощик
(співуча), і луки (широка), і ріки (глибока), і поле (весела), і (рідна) оселі,і цвіт у маю – всю землю свою.
|
13.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення.
|
Тема (текст – міркування).
«Якщо хочеш залишити про себе добру пам'ять на землі – посади дерево».
|
14.
|
Загальне поняття про дієслово.
|
Каліграфічна хвилинка.
Берегти природу – означає берегти життя!
|
15.
|
Змінювання дієслів за часами.
|
Коментоване письмо.
(прокоментувати і визначити часову форму певного дієслова).
Діти, запам’ятайте, якщо ви щось узяли від землі,то маєте віддати їй. Посадіть дерево, вичистіть джерело, підгодовуйте птахів. Цим ви збережете природу для майбутніх поколінь.
|
16.
|
Вживання дієслів у переносному значенні.
|
Гра «Плутанка» (склади віршик, знайди дієслова,які вжиті у переносному значені).
3. Од вітрів і сонця.
2. Лугові вклонився.
4. Луг зазеленівся.
1. Вийшов травень з лісу.
|
17.
|
Вправлення у змінюванні дієслів минулого часу за родами.
|
Гра «Слова розсипались».
(Скласти вірш знайти дієслова минулого часу в другому і визначити рід реченні підкреслити підмет і присудок)
досвітня,зоря, Розтанула, вкрилися, поля, росою.
Щедра, привітна,Ласкава, і, земля, твоя, навкіл, лежить.
|
18.
|
Змінювання дієслів за часами.
|
Робота в парах.
(Списати текст, змінюючи дієслова в дужках).
В Червону книгу вчені (занести)
світ неповторний і чудесний,
що поступово (вимирати)
й давно рятунку в нас (благати)!
|
19.
|
Написання не з дієсловами.
|
Прочитати вірш, списати, розказати до чого закликає в ньому автор, підкресліть частку не з дієсловами.
Звернення
До вас, мої рідні, звертаюся я –
Найменший у нашій сім’ї.
стоїть на узліссі ялинка моя –
не зрубайте її!
На озері плаває пташка моя –
не убийте її!
Яскріє на небі зірка моя –
не згайте її!
|
20.
|
Повторення вивченого в кінці року.
|
Пояснювальний диктант.
Богиня Деметра.
З давн..х часів л..ди шанували б..гиню р..дючості Деметру. Це вона навчила л..дей обро..ляти землю, кор..стуватися її дарами. Вона щедро давала л..дям д..статок і мир. Ходила по з..млі у вінку із з..лотого коло...я і ч..рвоних маків. Вона п..льнувала чи гарно з..леніють ліси, луки, поля і вся з..мля.
|
|
|
|
|
|
|
|