Субота, 19.07.2025, 09:48
Мій сайт

 Каталог файлів

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [97]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Творчість вчителя
28.02.2015, 19:40

Творчі завдання до уроків з предмету «Українська мова» 3 клас.

№ п/п

Тема уроку

Зміст завдання

1.

Писемне мовлення, його особливості.

Каліграфічна хвилинка.

Охороняй і бережи рідну природу!

 

2.

Види текстів за метою висловлювання. Текст – міркування.

 

Творча робота.

Скласти текст – міркування на тему «Невже в майбутньому на світі, не будуть квітнуть дивні квіти…»

3.

Звертання. Розділові знаки при звертаннях.

Робота у малих групах.

1гр. Улітку можна бродити лугом, вдихати чисте повітря.

2гр. Щоб чисту воду пити, потрібно берегти криниці.

3гр. Дай землі і вона тобі дасть.

4гр. Усміхаємося друзям, квітам, травам, деревам і людям.

(збудуй речення зі звертаннями).

4.

Встановлення зв’язку слів у реченні. Головні та другорядні члени речення.

Урок – подорож «Чарівниця – осінь».

(розгадування загадок про осінні місяці, перегляд слайдів, інсценізація уривку з казки «Золоте зернятко».

Запис розповіді про прихід осені з використанням прийменників).

Лісами і садами йде осінь.

…ній вбрання золоте … голові віночок … колосся та квітів.

… одній руці красуня несе кошик.

…нього виглядають яблука, сливи, виноград … другій руці паляниця. Іде осінь, частує всіх своїми дарами.

5.

Корінь слова. Спільнокореневі слова.

Словникова робота.

Відгадай загадку, запиши відгадку, підбери спільнокореневі слова.

Джерело - …, річка - …, озеро - …, болото - ….

 

Загадки.

  1. Із – під гірки, з – під крутої

прокрадається норою

тай й до моря утіха

через лози по ярах . (Джерело)

  1. Між берегів текла – текла,

Мороз зміцнів – під скло лягла. (Річка)

  1. Серед поля лежить дзеркало – скло голубе, а рама зелена. (Озеро)
  2. Не море, не земля,

човни не плавають,

і ходити не можна. (Болото)

 

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Тема уроку

             2

                                

                                             3

6.

Загальне поняття про частини мови.

Прочитати текст. Добрати до нього заголовок. Дати письмову  відповідь на запитання: Чому «Зелені патрулі» мають допомагати пташкам взимку?

     Важко переживають зимову негоду синиці. До весни доживають лише одна – дві пташки з десяти. Не мороз у тому винен, а голод «Зелені патрулі» мають допомагати цим красивим і довірливим птахам.

      Зробіть для них годівнички. Вони  люблять насіння, овес, крихти хліба, несолоне сало.

7.

Рід іменників (чоловічий, жіночий, середній).

Прочитай вірш, випиши іменники – назви рослин, визнач рід, запиши ще кілька назв лікарських рослин,

Чому їх потрібно не знищувати?

              Збережи калину,

              підбіл конюшину.

              Не зривай байдуже

              хвощ і деревій.

              Збережи їх, друже,

              чуєш же, будь ласка,

              збережи зумій!

8.

Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови.

Вибіркове письмо. Виписати в один рядок спільнокореневі слова, а в інший різні форми одного слова.

                                    Жива вода

                   Жива вода дає життя

                   всьому живому в світі,

                   якщо живе жива вода,

                  тоді земля у цвіті.

                   Не треба вибухів війни,

                   живи, жива водице,

                   для праці хай ростуть сини

                   і жито колоситься.

9.

Змінювання іменників за відмінками.

Творча робота. (Дітям даються різні малюнки, на яких зображені птахи та звірі взимку. За цими малюнками та поданими словами потрібно скласти розповідь про охорону тварин в зимовий період, визначити відмінок іменників).

10.

Зв'язок прикметників з іменниками.

Каліграфічна хвилинка.

Люблю вас, високі гори, зелені ліси та гайочки,

і вас, річки повноводні,

і вас, маленькі струмочки.

Бо в тих ріках і струмочках – в чистій тій водиці.

Бачу тебе, рідний краю, дорога землице.

(Списати і підкреслити іменники з залежними до них прикметниками).

11.

Вправи на визначення роду і числа прикметників за відповідними іменниками.

Вибіркове письмо.

Прочитати текст і виписати прикметники з відповідними іменниками, визначити рід і число.(бесіда про охорону тварин занесених у Червону книгу України).

        Надмірне полювання на диких тварин спричинило загибель та зменшення їх кількості. Занесені у Червону книгу України такі тварини, як зубр, лісовий кіт, хохуля, степовий тхір. А дикий бик та дикий кінь зовсім зникли на Землі. А ще 200 років тому вони вільно жили у степовій зоні України.

12.

Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови.

Робота у малих групах.

(Списати, розкриваючи дужки).

  Ми любимо весну (зелена, чудесна), і грімницю у тучі, і дощик

(співуча), і  луки (широка), і ріки (глибока), і поле (весела), і (рідна) оселі,і цвіт у маю – всю землю свою.

 

13.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

Тема (текст – міркування).

«Якщо хочеш залишити про себе добру пам'ять на землі – посади дерево».

14.

Загальне поняття про дієслово.

Каліграфічна хвилинка.

Берегти природу – означає берегти життя!

 

15.

Змінювання дієслів за часами.

      Коментоване письмо.

(прокоментувати і  визначити часову форму певного дієслова).

  Діти, запам’ятайте, якщо ви щось узяли від землі,то маєте віддати їй. Посадіть дерево, вичистіть джерело, підгодовуйте птахів. Цим ви збережете природу для майбутніх поколінь.

16.

Вживання дієслів у переносному значенні.

Гра «Плутанка» (склади віршик, знайди дієслова,які вжиті у переносному значені).

3. Од вітрів і сонця.

2. Лугові вклонився.

4. Луг зазеленівся.

1. Вийшов травень з лісу.

17.

Вправлення у  змінюванні дієслів минулого часу за родами.

Гра «Слова розсипались».

(Скласти вірш знайти дієслова минулого часу в другому і визначити  рід реченні підкреслити підмет і присудок)

досвітня,зоря, Розтанула, вкрилися, поля, росою.

Щедра, привітна,Ласкава, і, земля, твоя, навкіл, лежить.

18.

Змінювання  дієслів за часами.

Робота в парах.

(Списати текст, змінюючи дієслова в дужках).

            В Червону книгу вчені (занести)

            світ неповторний і чудесний,

            що поступово (вимирати)

            й давно рятунку в нас (благати)!

19.

Написання не з дієсловами.

Прочитати вірш, списати, розказати до чого закликає в ньому автор, підкресліть частку не з дієсловами.

                           Звернення

До вас, мої рідні, звертаюся я –

Найменший у нашій сім’ї.

стоїть на узліссі ялинка моя –

не зрубайте її!

На озері плаває пташка моя –

не убийте її!

Яскріє на небі зірка моя –

не згайте її!

20.

Повторення вивченого в кінці року.

      Пояснювальний диктант.

                Богиня Деметра.

З давн..х  часів л..ди шанували б..гиню р..дючості  Деметру. Це вона навчила л..дей обро..ляти землю, кор..стуватися її дарами. Вона щедро давала л..дям д..статок і мир. Ходила по з..млі у вінку із з..лотого коло...я і ч..рвоних маків. Вона п..льнувала чи гарно з..леніють ліси, луки, поля і вся з..мля.

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: женя
Переглядів: 518 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]