Субота, 12.07.2025, 22:06
Мій сайт

 Каталог файлів

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [97]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Творчі завдання
28.02.2015, 19:31

Творчі завдання до уроків з  предмету «Українська мова» 2 клас.

№ п/п

Тема уроку

Зміст завдання

1.

Українська абетка. Поняття про абетку (алфавіт) як сукупність букв , що прийнята у писемності.

Робота з «мовним деревом».

У казковому лісі росте одне цікаве дерево, на ньому поміж зелених листочків заховалися букви, щоб їх розпізнати, треба дерево полити. Тобто виконати кілька завдань. Перед проведенням завдань провести бесіду про важливе значення дерев у житті людини.

2.

Поняття про речення. Складання речень.

Відгадати загадки.

1)                                                                       Відома з віку рідина і всяк її вживає, буква як скло, крихка, тверда, звичайно – підкажіть – ( вода).

2)                                                                       Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш – споживаєш (повітря) -

відповісти на запитання.

Що найважливіше для життя людини (повітря і чиста вода).

3.

Спонукальне речення. Використання звертання у спонукальному реченні.

Робота у парах.

Списати вірш, знайти і підкреслити звертання, обмінятись зошитами і перевірити один одного. Людино: Ти не цар природи, ти – тільки часточка її. Добром чи болем обернуться тобі  не завжди діла твої.

4.

Перевірна робота.

Чарівність природи.

Найбільшу насолоду і радість дав людині спілкування з природою. Вона завжди нас чарує і хвилює. Шепіт голубої води, зелених дібров дорогий кожному серцю. Розмаїття квітів дарує радість. Чудова природа рідного краю.

5.

Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою на основі ілюстрації.

Гра «У лісовій школі». Допоможи звірятам скласти текст:

На допомогу приходять діти.

Пташки прилітають  і клюють крихти хліба, зерно.

Настають холодні дні.

Важко стає пташкам.

Вони виготовляють годівнички.

Діти радіють від веселого щебету птахів.

6.

Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень. Складання розповідних речень.

Виконання вправи:

Відгадай загадки і склади речення про ці рослини.

1)      У вікну зеленолистім, у червоному намисті видивляється у воду на свою хорошу вроду… (калина).

2)      Зелена, а не гай, біла а не сніг, кучерява, а без волосся…(берізка).

 

7.

Головні слова в реченні. Складання речень за графічними схемами.

Списати текст, в другому реченні знайти і підкреслити головні слова.

Честь і слова хліборобам,що живуть в моїм селі.

Хлібороби хліб нам роблять, знайти й ви про це малі.

8.

Встановлення зв’язку слів у реченнях. Поширення речень.  Узагальнення знань учнів за темою «Речення»

Гра «Плутанка», із розсипаних слів (на папері) скласти речення. прилетів, дуба, до, дятел, Ось. дзьобом, шкідників, Він, винищував, називають, лісовим, Дятла. лікарем.

9.

Закріплення знань про слова – назви предметів.

 

Вибіркове письмо. Виписати з тексту слова – назви предметів.

Щоб серце раділо від цвіту й краси,

Щоб зір милували поля і ліси,

Травиця зелена, Річок глибина…

Країн так багато – планета ж одна!

10.

 

Узагальнення знань учнів за темою «Слова, які означають назви предметів».

Каліграфічна хвилинка.

Усміхнімось, друзі, квітам,

Травам, деревам і людям.

І нехай в усьому світі

Краси й добра прибуде.

11.

Зв'язок прикметників з іменниками в реченні.

Гра «Посіли слова у хатці».

 

Який?     Яка?    Яке?    Які?

 

Свіжа, приємний, тепле, лагідна, кормові, сонячний, рідний, зелені, хвойний, блакитна, безмежні, чисті.

 

12.

 

Роль дієслів у мовленні. Зв'язок дієслів з іменниками в реченні.

Робота з прислів’ями.

Чужому лихові… смійся.

Доглядай землю плідну, як матір…

Не плюй у криницю – згодиться… напитися. (спиши доповнюючи речення, підкресли слова, які означають дію предметів)

Висновок: чому потрібно охороняти рідну землю і не забруднювати водойми?

13.

Контроль та оцінювання знань за темою «Слова, що називають дії предметів»

Списування

Заглянь у природу. Ще біліє сніг. А під сніговою ковдрою вже буяє нове життя. Скоро ми побачимо посланців зеленоокої весни. Це проліски вони символізують надію на краще майбутнє. (Перегляд слайдів з зображенням первоцвітів).

14.

Написання службових слів окремо від інших. Вживання службових слів за змістом речення.

Робота  в малих групах.

(прочитати текст, записати вставляючи потрібні службові слова)

Зима вкрила землю білим килимом, але люди… сільський місцевості продовжують працювати. Вони затримують сніг… полях, щоб навесні більше вологі попало… грунт. Дорослі готують техніку… сівби. Діти перебирають насіння ще овочевих культур. (Чим ще займаються люди, готуючись до зустрічі весни?).

15.

Визначення кореня слова шляхом добирання споріднених слів.

Урок «Подорож у казку»

Придивись, будь ласка, в лісі всюди казка… (інсценізація казки Ю. Дмитрієва «Що таке ліс?») Висновок: ліс – одяг Землі, охоронець річок, збирач води, захисник грунту, дім для тварин, охоронник здоров’я  людини. Наша казка є доказом того, що в світі все пов’язане одне з одним. У природі все закономірно. Мовне завдання (підібрати спільнокореневі слова до слова ліс – лісок, лісник, лісовий, пролісок, переліски).

Гра «шифрувальники»

16

12

22

18

1

29

7

2

1

4

1

23

22

23

3

19

Л

І

С

Н

А

Ш

Е

Б

А

Г

А

Т

С

Т

В

О

 

16.

Голосні  звуки. Позначення їх буквами на письмі. Позначення голосних звуків буквами я, ю, є, ї

(на початку складу). Перенос слів із буквосполучен -  ням йо.

Коментоване письмо

Найбільшу насолоду і радість дає людини спілкування з природою. Вона завжди нас чарує і хвилює. Шепіт зелених дібров дорогий кожному. Краса квітів дарує радість.

   Але мало любити природу. Оберігайте і примножуйте її красу.

 

 

 

17.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

Складання твору – міркування «Для чого людині природа?»

18.

Вправи на закріплення знань про правила перевірки ненаголошених  е, и в корені слова.

Складання усної розповіді на тему «Зустріч птахів».

Гра «Листоноша»

1.       (Листоноша приніс конверт для другого класу, там листівка). «Любі друзі! А ви готові до зустрічі птахів?  Запрошуємо вас взяти участь у конкурсі на кращу шпаківню. Юннати школі»

2.       Бесіда про підготовку до зустрічі птахів.

3.       Перегляд фільму – «Вісники весни».

4.       Записати назви птахів, яких побачили в фільмі (лелека, ластівка, жайворонок, соловейко, журавель, шпак, качки).

5.       Робота над віршем:

Я в ліс по проліски іду,

Весні радію на ходу.

Кругом пташки співають

Весняний день вітають!

(виписати спільнокореневі слова з ненаголошеним голосним в корені, підібрати перевірне слово).

19.

Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова тексту за початком і кінцівкою.

Лісове джерельце

Лісове джерельце, добре в нього серце. Всім дає водиці: і звірятку, й птиці, дереву й травиці…

Записати основну частину: що дає джерело людині?

Люди оберігайте джерела, бо з них починаються ріки!

20.

Звуки [дж],[дз],[дз’],позначення їх буквосполу-ченнями дж, дз. Складання усного опису джмеля за поданими запитаннями.

1.      Інсценіровка  вірша  «Джміль і бджілка» Кожна рослина весною  розцвітає і цвітом барвистим комах закликає: Скоріше сюди на лужок прилітайте, пилок з моїх квіточок  по збирайте. Нектару попийте, квітки запиліть. Щоб плід зав’язався, а не пустоцвіт. Радіймо і цвіту ,і щедрим плодам, завдячуймо, люди, бджілкам і джмелям.

Мовне завдання: вибрати з тексту слова з буквосполученням дж .

21.

Закріплення вимови і написання слів із м’якими приголосними звуками.

Вибірковий диктант.

(Виписати з тексту слова з м’якими приголосними).

Синє небо, зелені  ліси, течія річки. Це – Батьківщина. І людина – частка її. Тому вона повинна турбуватися про землю, на якій живе, оберігати її природу.

22.

Урок розвитку зв’язного мовлення. Подорож у країну слів.

Інсценізація  складеної учнями «Екологічної казки»

Не секрет, що наша екологія страждає від діяльності людини.26 квітня сумна дата, день Чорнобильської трагедії. Наслідки якої завдали шкоди і довкіллю і здоров’ю людей ми не можемо не згадати тих, хто ліквідував цієї аварії. Їх тепер називають просто ліквідатори.

 

 

Таке нове слово «ліквідатори» віднедавна в мові десь взялось,

Не спеціалісти, не новатори, просто рятувати довелось.

Рятувати людство і природу від слідів недбалості  когось….

День і ніч у будь – яку погоду, не ждучи подяк і нагород.

Бо Чорнобиль – рана наболіла… Щоб не дати лиху вороття,

Ліквідатори не пожаліли сил, здоров’я, навіть і життя.

 

 

Скласти речення зі словом ліквідатори.

23.

Перенос слів із подовженими приголосними звуками. Складання речень.

Гра «Доміно»

Робота у групах. Кожній групі даються картки зі складами, за певний час потрібно зібрати слова з подовженими приголосними і доповнити ними речення в тексті.

Поради туристу

Не розпалюй без потреби … Не залишай на привалах … Точно виконуй … керівника. Не забруднюй … (довкілля, багаття, завдання, сміття).

 

24.

Повторення та закріплення вивченого.

Творча робота. Списати текст, дописуючи потрібні букви.

Квіточки

Барвінок – символ жи…я. Безсмертник – дарує здоров.я роду людс.кому. Символом нескореності вважа.ть квітку деревію.

Ромашка приносит.. здоров.я, доброту та ніжніст.. В українському віночку вс.ого 20 квіток. Кожна з них лікар і об.ріг.

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: женя
Переглядів: 1015 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]