П`ятниця, 11.07.2025, 04:39
Мій сайт

 Каталог файлів

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [97]
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

«Молодший школяр у вікових закономірностях» Ярошенко С.А.
21.02.2017, 21:34

Нові реалії життя в Україні обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети ,завдань ,методів діяльності. Особливого значення набуває креативність особистості,її здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми в житті. Такі якості можуть бути сформовані в системі освіти,яка сама є креативною, прагне до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій.

Наша творча лабораторія працює над цією проблемою. Робота нашої групи складається з 5 етапів;

  • Підготовчий-вивчення проблеми.
  • Організаційно-моделюючий - наукове обґрунтування моделі креативної освіти, вивчення методів досягнення мети.
  • Креативний – впровадження новітніх технологій та накопичення досвіду.
  • Коригуючий -аналіз та корекція накопиченого педагогічного досвіду.
  • Підсумковий – узагальнення досвіду.

Ми зараз працюємо на п’ятому етапі.

 

Очікувані результати :

На рівні особистості фахівця Усвідомлення пріоритетів креативної освіти, комплексне впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів, зростання прагнення до самовдосконалення, самоосвіти та самореалізації, включення в систему науково-дослідної роботи, накопичення передового педагогічного досвіду, який може бути запровадженим у масову практику.

На рівні особистості учня Активізація творчого потенціалу, залучення до творчої діяльності, зростання рівня творчої компетентності учнів.

  • Критерії креативності :
  • асоціативність мислення,
  • соціальна адаптованість,
  • виділення новизни,
  • конкурентоспроможність,
  • здатність бачити у звичайному незвичайне,
  • здатність дивуватись.

Показники творчої обдарованості :

 

  • Стійка, підвищена потреба в самоактуалізації, вияві себе, самоствердженні.
  • Наявність особистої думки.
  • Інтелектуальна незалежність, зневажливе ставлення до стереотипів, авторитетів. Потреба чинити опір шаблону, нав'язаному стилю діяльності.
  • Високе самоставлення, самооцінка, потреба мати свій „Я - образ”.
  • Схильність до гри, почуття гумору, дотепність.
  • Оригінальність.
  • Імпульсивність, поривчастість.
  • Широта інтересів. Інтерес до філософських питань.
  • Повна відсутність поваги до проторених шляхів.
  • Прагнення самостійно подолати труднощі, які виникли.
  • Постійне прагнення поліпшувати якість своєї продукції, вимогливість до себе.
  • Завзяття й наполегливість думки. Термін невідступно думати про певний предмет.
  • Потреба в серйозній внутрішній роботі, створенні своєї індивідуальності, духовному зростанні.

Що робити на уроках для розвитку креативності :

  • Підхоплювати думки учнів, оцінюючи їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість, інтерес до нового.
  • Стимулювати і підтримувати ініціативу учнів, самостійність.
  • Створювати проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
  • Розвивати критичне сприйняття дійсності.
  • Вчити доводити починання до логічного завершення.
  • Надавати можливість виконувати більше навчальних завдань з обов'язковим підвищенням їх складності (при цьому має бути витриманий оптимальний обсяг додаткової роботи, щоб уникнути перевантаження).
  • Використовувати творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят.
  • Під час опрацювання програмового матеріалу залучати до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створювати розвиваючі ситуації.
  • Активно залучати до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках.
  • Впливати особистим прикладом.
  • Пам'ятати, що "своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності у своїх вихованців, своєчасно розпізнати в кожному його покликання - це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу" (В.О. Сухомлинський).

Рекомендації вчителям щодо роботи з обдарованими дітьми :

1. Створення інформаційного банку даних обдарованих дітей із різних напрямів діяльності.

  • 2. Систематизація матеріалів періодичних видань із проблеми дитячої обдарованості.
  • 3. Проведення проблемно-тематичних семінарів із метою систематичного підвищення майстерності вчителів, які працюють з обдарованими дітьми.
  • 4. Створення авторських програм та методичних розробок, спрямованих на виявлення та розвиток обдарованих дітей молодшого шкільного віку.
  • 5. Залучення до роботи з обдарованими дітьми вчителів, які мають педагогічні звання "вчитель-методист", "старший вчитель".
  • 6. Створення банку педагогічного досвіду щодо роботи з обдарованими дітьми.
  • 7. Організація і проведення олімпіад із базових дисциплін.

Рекомендації батькам щодо роботи з обдарованими дітьми :

1. Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки.

2. Уникайте однобокості в навчанні та вихованні.

3. Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності.

4. Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої скована загальними потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження.

5. Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас.

6. Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.

7. Будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини. Навчати потрібно не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опанує з допомогою дорослого, показу, підказки.Що робити у позакласній роботі для розвитку креативності :

Удосконалити навчально-виховний процес, роботу з обдарованими дітьми, дати їм ґрунтовні, міцні знання, озброїти їх практичним розумінням основ наук допомагають:

  • олімпіади з базових дисциплін;
  • олімпіади з творчого мислення;
  • олімпіади з кмітливості та логічного мислення;
  • конкурси;
  • конкурси знавців математики та логічного мислення;
  • інтелектуальні ігри: "Ланцюжок", "Так чи Ні", "КВК", "Ерудит", "Поле чудес", "Брейн-ринг", "Перший мільйон", "Щасливий випадок", "Бізнес", "Інтелектуальний хокей", "Вікторина", Рольова гра", Дотепник", "Що? Де? Коли?", "Колесо фортуни", "О, щасливчик", "Зоряний час", "LG-Еврика", "Найрозумніший"...
  • - Запроваджувати елементи змагань, що містяться в іграх, сприяють розвитку здібностей творчого мислення, залучають учнів до активного життя. Розв'язуючи ребуси, кросворди, учні поступово починають складати власні головоломки, що сприяє розвиткові пам'яті, уваги, кмітливості, учні вчаться:
  • - самостійно працювати з літературою;
  • - аналізувати та систематизувати отримані дані;
  • робити висновки.

Творчі можливості , закладені природою в кожній людині , мають бути виявлені і розвинені ,педагогічно скориговані . це допоможе в майбутньому обрати дитині професію і стати повноправним членом соціуму .

Я бажаю вам всім творчого натхнення , здатності справлятися з будь-якою життєвою ситуацією .

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: женя
Переглядів: 368 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]