Діти приходять до школи з відкритою душею, з щирим
бажанням вчитися, - писав В.О. Сухомлинський. – Бажання добре вчитися – красиве
людське бажання – здається мені яскравим вогником, що осяває весь зміст
дитячого життя, світ дитячих радостей.
Життя впевнено
доводить, що гарне самопочуття дитини в групі подовженого дня, бажання
відвідувати її безпосередньо залежить від змісту й форм життєдіяльності в
позаурочний час, характеру спілкування й відносин, які складаються в їх
процесі.
Від організації
другої половини дня залежить ступінь відновлення працездатності дитячого
організму, настрій учня, його інтерес до навчання.
Після уроків
молодшим школярам рекомендується тривалий час перебувати на свіжому повітрі.
Частину цього часу слід використовувати для екскурсій та цільових прогулянок.
На екскурсії діти
поповнюють свої знання, відвідуючи певні об’єкти за попередньо розробленою
схемою. Мета екскурсії мною заздалегідь
чітко визначається.
Кожна екскурсія чи
цільова прогулянка становить екскурсійний цикл, що складається з трьох частин: підготовка, проведення, підбиття
підсумків.
Перша частина –
підготовка учнів. Я своїх вихованців заздалегідь сповіщаю, куди ми підемо і з
якою метою; підготовлюю їх до сприйняття певного матеріалу – з’ясовую їхні
знання, зацікавлюю запитаннями, відповіді на які вони знайдуть під час
екскурсії. Обов’язково провожу бесіду про поведінку на екскурсії, дотримання
правил безпеки, повторення правил дорожнього руху.
Друга частина –
проведення екскурсії чи прогулянки; тут показ поєднується з розповіддю та рухом
дітей від об’єкта до об’єкта.
Розповідь, як
правило, тісно пов’язана з показом. Для молодших школярів особливого значення
набуває розповідь – бесіда з обов’язковою участю самих дітей у формі запитань і
відповідей.
Третя частина –
підбиття підсумків. Після екскурсії доцільною є підсумкова бесіда. Діти
обмінюються враженнями, висловлюють свої думки, з’ясовують за моєю допомогою
запитання, які виникли на екскурсії. Я узагальнюю, уточнюю і доповнюю
відповіді. Ця бесіда має бути стислою, інакше вона послабить емоційність
вражень від самої екскурсії.
Працюючи над втіленням у життя нових технологій в організації роботи групи продовженого дня я багато часу відвожу саме на екскурсії. Так ми відвідали районну бібліотеку, де ознайомилися з літературними новинками. Також учні записалися до цієї бібліотеки. Ще побували в пожежній частині,в центрі позашкільної роботи та дитячої творчості; на шоколадній виставці, де спочатку дітям розповіли про історію виникнення шоколаду, продегустували гарячий шоколад. Побували ми на екскурсії в міській дитячій бібліотеці і на виставці метеликів. Все це і екскурсії, і всі інші види діяльності спрямовані на те, щоб учні були всесторонньо розвинутими, грамотними.
А я люблю, коли сміються
діти,
Коли на личку радість виграє.
А усмішка ясним промінням світить…
І в цьому мудрість виховання є.
Марія Познанська
|